A Kids’ Skills rövid története

 

A Kids’ Skills-t a 90-es években Ben Furman és kollégája, Tapani Ahola fejlesztették ki, akik a Helsinki Rövid-Terápiás Intézet alapítói és tanárai. Sirpa Birn és Tuija Terava is sokat segített a módszer kidolgozásában. Mindketten fejlesztőpedagógusok egy iskolaelőkészítő intézményben (Magyarországon: óvoda), ahol különböző érzelmi és viselkedésbeli problémákkal küzdő 4-6 éves gyermekekkel foglalkoztak.

A Kids’ Skills-t eredetileg olyan gyakorlati módszerként fejlesztették ki, amellyel konstruktívan kezelhetők az iskolakezdés előtt álló gyermekek problémái. Alapvetően azokat a gyakorlatokat gyűjti egybe, melyeket hasznosnak találtak a gyermekekkel és családjaikkal való foglalkozás során.

A különböző ötleteket az iskolaelőkészítő intézményben tesztelték a gyermekekkel és szüleikkel. A Kids’ Skills 15 lépését próbálkozásokon és tévedéseken keresztül fokozatosan foglalták írásba. Ezt követően előadásokat és workshopokat kezdtek tartani a Kids’ Skills-ről, így a módszer egyre ismertebbé vált. Ezekre gyermekekkel foglalkozó szakemberek jöttek el Finnország számos részéből és néhányan külföldről is, hogy lássák, hogyan működik a Kids’ Skills a gyakorlatban.

Jelenleg számos minősített nemzetközi szervezet ajánl Kids’ Skills képzést szakembereknek, amelynek során Kids’ Skills Coach képesítést szerezhetnek.

A Kids’Skills-kutatások még ritkák, ugyanúgy, mint a módszer hatékonyságának tudományos vizsgálata. Ugyanakkor a világ minden tájáról sokan számolnak be arról, hogy a Kids’ Skills  meglepően jól működik – legalábbis olyan emberek gyakorlatában, akik elfogadják a tiszteleten és együttműködésen alapuló filozófiáját.

A Kids’ Skills 15 lépését részletesen leíró könyv 2003-ban jelent meg finn nyelven. Ezt, az eredeti (első) könyvet eddig 13 nyelvre fordították le.

2018-ban magyar nyelven is megjelent a Z-press Kiadó gondozásában!